Over ons

Studio Dutches is het initiatief van Karin Verputten en Hans Hogenboom. Karin en Hans zijn ervaren grafische vormgevers met opdrachtgevers in Nederland maar ook in Suriname, Curacao en de BES eilanden. In samenwerking met een breed netwerk van communicatie-professionals ontwikkelt Studio Dutches visuele communicatie die werkt. Doelstellingen worden vertaald in creatieve oplossingen. Van het creëren en doorvoeren van een nieuwe branding (de look & feel, de huisstijl) tot en met de realisatie van nieuwe communicatiemiddelen, zowel gedrukt als digitaal.

Karin Verputten | Grafisch en Dessin ontwerperNa 30 jaar nog steeds gek op de details van design. Details in ontwerp, kleurgebruik, typografie, materiaal en productie. Geïnspireerd door architectuur, patronen, duurzaamheid en Japan. Teamspeler, kwaliteit gedreven, praktisch en loyaal. Karin deelt haar kennis en ervaring ook via het onderwijs: ze is parttime docente media-vormgeving.
Hans Hogenboom | Art Director & Grafisch ontwerperInmiddels 30 jaar ervaring maar altijd het gevoel of het net begonnen is. Het werk en de omstandigheden veranderen maar de essentie blijft hetzelfde: de boodschap visueel vertalen naar de doelgroep.
Van Oogst naar de West en terug.Van 1992 tot 2007 werkte Karin onder de naam Oogst Ontwerp (Oegstgeest). In 2004 sloot Hans zich hierbij aan. Opdrachtgevers waren o.a de Gemeente Leiden, Ahold Vastgoed en Schiphol. In 2007 vertrokken zij naar Curaçao en gingen verder onder de naam Westontwerp.

Studio Dutches ontwerpt voor mensen, merken en organisaties


Mensen

Organisaties communiceren op een manier die past bij hun eigen leefwereld, in hun eigen taal en met hun eigen beelden. Zo herkenbaar mogelijk. Daarvoor worden (merk-) strategieën bedacht en communicatiemiddelen ontwikkeld. Om controle te houden, wordt dit vaak een proces vol rationele beslissingen en mist dit zijn doel.Studio Dutches laat zich leiden door wat betekenis heeft voor de dialoog, tussen organisaties en mensen. Met zinvol ontwerp en aansprekende beelden en teksten.

Merken

Het merk is de duider van een organisatie, een product of een dienst. Het is zo herkenbaar als een persoonlijkheid vanwege eigenheid, visie, passie en ambities. Hiermee willen mensen zich verbinden en kunnen zij zich identificeren. Zowel medewerkers, stakeholders en ook klanten. Zo ontstaan er duurzame relaties. Een nieuw merk heeft een duidelijk vertrekpunt nodig en een consistente houding om snel herkenbaar te zijn. Studio Dutches ontwikkelt merken met karakter, vanaf de naam tot en met de communicatiemiddelen.

Organisaties

De visuele identiteit is het venster op de persoonlijkheid van een organisatie. Is deze rommelig en sluit deze niet (meer) aan op wat geboden wordt, dan geeft deze een verkeerd beeld. Alles is immers communicatie. Een herkenbare visuele identiteit zorgt voor onderscheidend vermogen en dat mensen betrokken kunnen én willen zijn bij de organisatie. Als gebruiker en als medewerker. Studio Dutches ontwerpt en innoveert de visuele identiteit zodat deze (weer) uitdrukking geeft aan het karakter en de ambities van de organisatie.